In recente jaren is het voetbalwedden in populariteit sterk toegenomen. De vraag is dan welke factoren daar een rol in spelen. Hoe komt het dat het inzetten op wedstrijden meer wordt gedaan dan voorheen? Er zijn in ieder geval een aantal aanwijsbare factoren. Dit heeft met meer te maken dan de verhoogde spanning van een wedstrijd, of het winnen van geld. In dat opzicht is het goed om te weten welke plek het wedden tegenwoordig inneemt in veel verschillende subculturen in de maatschappij.
Het opbouwen van status
Een belangrijke reden waarom voetbalwedden in populariteit is toegenomen, is de sociale status die veel gokkers eraan kunnen ontlenen. Dat komt omdat het inzetten op wedstrijden een goede manier is om te tonen hoeveel kennis je van het spel hebt. Doordat meer en meer bekend is over de factoren die een wedstrijd beïnvloeden, heeft de persoon met de meeste kennis ook de beste kansen om winnende weddenschappen af te sluiten. Dit heeft dan ook tot een duidelijke toename van het wedden op de wedstrijden geleid in recente jaren.
Meer inzicht en kennis
Dat het aantrekkelijker is geworden om op voetbal te wedden heeft ook te maken met de toegenomen toegang tot kennis. Doordat steeds meer databases vol met relevante statistieken te gebruiken zijn, of soms zelfs door de bookmaker zelf worden aangeboden, is het veel beter mogelijk om een gok te onderbouwen. Waar gokken ooit vooral op natte vinger werk werd gebaseerd, is het nu goed mogelijk om precies te achterhalen welke factoren de doorslag kunnen geven in een wedstrijd. Daar wordt vaak handig gebruik van gemaakt.
Bookmakers met elkaar vergelijken
Veel bookmakers opereren tegenwoordig online en internationaal. Zelfs in landen waar de wetgeving ongunstig was, of nog altijd is, zijn mogelijkheden om toch in te zetten. Doordat er meerdere spelers op de markt zijn dan voorheen, is het mogelijk om altijd de goede kansen eruit te pikken. De quoteringen, ofwel voetbal prognoses, kunnen enigszins verschillen en door iedere keer op andere plekken in te zetten, is goed te verdienen aan de hand van de nodige kennis. De mogelijkheid om vanuit huis overal de beste kansen te vinden door te vergelijken speelt hier een belangrijke rol in.
De opkomst van oude merken
Door de veranderde wereld zijn ook de oude merken zich gaan heruitvinden. Het beste voorbeeld hiervan is misschien wel Toto. Door gerichte reclamecampagnes en een meer moderne aanpak waar het gaat om het inzetten op de wedstrijden, heeft ertoe geleid dat het merk dat altijd al de grootste rol speelde in Nederland, in korte tijd weer veel van zijn status heeft kunnen terugwinnen. Dit is ook een belangrijke reden waarom wedden op voetbal alleen maar nog aantrekkelijker is geworden.
Nog geen reacties
Geef je mening Cancel